onsdag 11 mars 2009

Premiär

Nu ska ni få höra. Idag har jag skapat en blogg.
Jag vill dela med mig av mina tankar.

Att riskera
är att riskera besvikelse.
Men man måste ta risker,
för den största risken
är att ingenting riskera.
Den som inte riskerar något
den kan inte lära sig något,
inte känna, inte förändras,
inte växa, älska
och leva.

Jag tror att man själv väljer hur man vill att en liv ska se ut, beroende på vilka risker och chanser man är beredd att ta. Man måste våga misslyckas för att kunna lyckas, man måste ta en risk att göra bort sig eller våga ta en chans när man får en eller ser en. Hellre ett misslyckat försök än en outnyttjad chans, våga ta chanser, det kan leda till fantastiska erfarenheter!

Våga ta chansen!

Valet är ditt!

5 kommentarer:

Inez sa...

Tusen tack Liselotte, för hjälpen att skapa värdens bästa blogg. /Inez

swefilo sa...

Hej Inez,
Roligt att du har fått en bloggsida. Ska bara testa om det går att lämna en kommentar.
//Gemma

Lotta sa...

Godkväll kära kollega och vän! Tänkte bara sända en cyberhälsning! Bloggen ser jättefin ut, nu väntar jag bara på dina kloka ord och reflektioner. Sov gott så ses vi snart.

Gerhard sa...

Grattis ! jag kommer med intresse följa dina inlägg på bloggen./ Gerhard

Anonymous sa...

Får man fråga Inez? Om det är den Inez Johansson som svarat på Håkan Linds blogg i norran.?
jag bara undrar inget mer.
Ett hjärta för vården är en bra tanke.